Feminizam i sedam smrtnih grehova (i deset božijih zapovesti)

Konzumerizam i feminizam su dve najveće prepreke sreći i porodici. Konzumerizam jer ljude, posebno žene, uči da je za sreću potrebno puno nepotrebnih luksuza, feminizam jer im govori da nikada nisu dovoljno zaštićene, cenjene i razmažene (gde se konzumerizam i feminizam preklapaju). I jedan i drugi su po principu "još i još, nikada dosta". Nisam vernik, ali smatram da je to posledica što smo zaboravili, ili nikada nismo naučili, šta su to vrline, a šta gresi, posebno koji su to smrtni gresi i razumeli zašto se oni nazivaju "smrtnim". Najveći od njih, i onaj u kome skoro svi drugi imaju izvorište je gramzljivost (pohlepa). Svi smrtni gresi su zapravo značajna neumerenost: razvrat je neumerenost u seksu, zavist je neumerenost u poredjenju sa drugima, proždrljivost u hrani i piću, lenjost u (ne)radinosti, gnev u prepuštanju negativnim emocijama i gordost je neumerenost u ponosu. A svi mudraci sveta i sve filozofije uvek su savetovali samo jedno - umerenost, život u skladu sa prirodom, t.j. ostalim bićima (živim i "neživim").

Neumerenost nije svojstvena samo čoveku, poseduju je i životinjske i biljne vrste, ali u mnogo manjoj meri. To je zapravo aberacija, otklon od normalnog, od umerenosti, koju priroda / Bog / sistem uništava kada postane prevelika i počne da ugrožava druge vrste (živu prirodu) i eko sistem (neživu prirodu). U istom smislu su i smrtni gresi aberacije sa teškim posledicama:

1. Razvrat dovodi do zameranja drugim ljudima prelaskom na njihovu teritoriju, ugrožavanjem njihovih prava, a počinioce kažnjavaju oštećeni ili društvo kroz pravni sistem; rešenje je, kako se savetuje u božijim zapovestima: "Ne čini preljubu".

2. Zavist je društveno neprihvatljiva, posebno jer radja želju za otimanjem i zle namere prema objektu zavisti, što dovodi do konflikta u kojem stradaju i subjekat i objekat zavisti; a božije zapovesti su: "Ne poželi kuće bližnjega svoga, ne poželi žene bližnjega svoga, ni sluškinje njegove, ...", “Ne kradi”, pa i “Ne svedoči lažno na bližnjega svoga”.

3. Proždrljivost dovodi do mnogih zdravstvenih problema, od kojih je prekomerna težina najpoznatija, ali najblaža, posledica, ostale su kardio-vaskularni problemi, dijabetis, karcinomi (posebno jednjaka), i prevremeno starenje gotovo svih organa zbog procesiranja prekomerne a nepotrebne količine hrane i pića.

4. Lenjost je društveno štetna, indikacija je slabosti uma i tela, iste su joj i posledice, kontra-produktivna je za civilizacijski napredak, navodi pojedinca da želi tudje, a uništava ga jer biva socijalno odbačen kao ekonomski i finansijski neinteresantan.

5. Gnev vodi pojedinca u sukob iz koga retko može da profitira, jer mu snažne negativne emocije zamagljuju um, blokiraju racionalnost i vode u socijalnu i / ili fizičku propast, pa je zapovest: "Ne ubij".

6. Gordost je priča o (ne)poštovanju drugog, a zapovest je: “Poštuj oca svoga i majku svoju".

7. Pohlepa, kao kruna svega, može da nas dovede do toga da prekršimo mnoge od božijih zapovesti, pri čemu nastaje ubistvo, prevara, kradja, preljuba, želja za imovinom drugih - a kazne za to su poznate.

Na pamet mi padaju i druge analogije izmedju religije i nauke: biblijska priča o Potopu i današnje klimatske promene. Obe imaju ishodište u ljudskim gresima i neumerenosti. Na individualnom nivou, može da  zvuči banalno, isto je i kada pojedemo nešto što je opasno za nas ili previše nečega, sistem za varenje odgovara šmrkom punim tečnosti i kiseline (odatle gadan miris) koji zovemo povraćanje ili proliv (zavisno od stepena opasnosti, i gde je uočena). Globalne klimatske promene posledica su ljudske nezajažljivosti, prekomerne proizvodnje i prevremenog bacanja proizvedenog da bi se proizvodilo novo i iznova pravio profit. Analogno sa ljudskim probavnim sistemom, ovde nastaju uragani i kisele kiše, topljenje polarnog leda i porast nivoa mora, koji će dovesti do, hm, (postepenog) Potopa, sve u cilju da se sistem pročisti od izvora aberacije. U osnovi ratova takodje je profit, koji se pravi uništavanjem starog da bi se gradilo novo. Profit je izraz pohlepe, i mada uzrok sreće za one koji ga stvaraju, često je uzrok patnje za druge. Tu vidimo razliku izmedju onoga što se proklamuje, promoviše i zagovara, i posledica koje zapravo ima, pa govorimo o zavodljivosti ideologija, i drugoj strani medalje. Feminizam je deklerativno borba za prava žena, no doveden do svoje aberacije putem neumerene primene, postaje anti-muška ideologija koja diskriminiše muškarce, oduzima im osnovna ljudska prava, urušava odnose izmedju žena i muškaraca, posebno porodicu, i na kraju šteti samim ženama za koje se navodno zalaže.

Dodatna aberacija je da ideologije tajno preotimaju druge grupe i upotrebljavaju za ostvarivanje sopstvenih ciljeva, kakav je primer preuzimanje feminizma od strane lezbejki i zloupotreba za potrebe širenja LGBT pokreta (ali o tome sledeći put ;-) ).

Mihailo Alić
www.ultrahome.in.rs
prvi srpski veb sajt o pokretu za muška prava